Anunțul Telefonic, primul ziar exclusiv de mică publicitate din România, a împlinit 30 de ani de existență. Printre primele investiții românești, ziarul și ulterior site-ul www.anuntul.ro au reușit să rămână sub același patronaj timp de trei decenii și să fie un mijloc de comunicare util între cerere și ofertă pe piața bucureșteană. Este o performanță în condițiile în care foarte puține din primele firme înființate în 1990 mai activează pe piață, iar durata medie de viață a unei firme în România este de maximum zece ani, conform datelor de la Registrul Comerțului.

Începuturile ziarului, în freneticul an 1990, primul de după căderea comunismului, ar putea fi considerate romantice. Capitala a fost împânzită cu câteva mii de afișe care anunțau că se primesc anunțuri publicitare la câteva numere de telefon. Telefoanele de acasă ale familiei și prietenilor investitorului au fost puse la dispoziția noii firme, care astfel a făcut primii pași în construirea primului brand național de mică publicitate.

Anunțurile preluate telefonic au fost tipărite într-un ziar, care în primii ani se difuza de două ori pe săptămână și avea, în funcție de numărul de anunțuri, între 8 și 20 de pagini. Pe măsură ce cererea a crescut, ziarul a început să apară de trei ori pe săptămână – lunea, miecurea și vinerea – și să aibă între 50 și 90 de pagini pe ediție.

Deși romantice, începuturile nu au fost lipsite de greutăți. În anii 90, capitalul privat nu era privit cu ochi buni de „clasa muncitoare”, iar statul român, proaspăt democratizat, nu le ușura nici atunci, ca și acum, viața micilor întreprinzători. Una dintre marile provocări în viața proaspătului ziar era procurarea hârtiei, care adesea se făcea contra șpagă. Într-un editorial publicat cu ocazia aniversării de 30 de ani, patronul ziarului Anunțul Telefonic povestește cum a trecut firma prin aceste trei decenii de viață, dar și câteva realizări remarcabile, fiecare o premieră în felul ei în România, cum ar fi:

1990 – a fost tipărit primul ziar Anunțul Telefonic

1996 – a fost creat primul site www.anuntul.ro

2004 – Anunțul Telefonic a fost primit în organizația internațională a ziarelor de mică publicitate - International Classified Media Association

2006 – anunțurile se plătesc și prin SMS

2009 – se introduce pentru prima dată plata cu cardul, direct pe site

2010 – ziarul și site-ul aveau peste 1 milion de cititori lunar

2011 – prima versiune de mobil anuntul.ro

Între timp lumea a descoperit telefonul mobil, Internetul și rețelele de socializare, iar piața a devenit tot mai dinamică și concurențială. În ultimii zece ani au pătruns și în România branduri internaționale de mică publicitate, însă Anunțul Telefonic a continuat să rămână singurul ziar de mică publicitate, cu trei apariții săptămânale pe hârtie și prezență online, pentru București și zona metropolitană, cea mai importantă piață din România.

Milioane de oameni și-au vândut, cumpărat sau închiriat casele, prin Anunțul Telefonic, și-au găsit loc de muncă în țară sau străinătate, și-au găsit soți/soții sau și-au făcut cunoscute afacerile în paginile ziarului sau pe site.

Cu ocazia împlinirii a 30 de ani de existență, Anunțul Telefonic a retipărit și distribui în edițiile sale din 3, 5 și 8 iunie pagini cu anunțuri vechi din 1990-1995 și 2000 și amintiri ale oamenilor care au făcut ziarul în această perioadă.

Mândria noastră este că am fost alături de români în primii pași făcuți în capitalism și continuăm să le fim alături și astăzi, neîntrerupt, atât pe hârtie cât și în online. Pentru această performanță le mulțumim tuturor.