Start-up-ul românesc Druid, specializat în dezvoltarea de asistenți virtuali inteligenți – chatboți, a obținut în primul semestru al acestui an o cifră de afaceri mai mare cu 349%, de peste patru ori mai mare decât cea înregistrată  în 2019 și se așteaptă la o majorare de peste 500% a veniturilor recurente din licenţe, până la finalul anului.

Start-up-ul românesc a fost evaluat la evaluat la 8 milioane de euro după cea mai recentă rundă de finanţare.

În structura cifrei de afaceri, cea mai mare contribuţie a avut-o sectorul serviciilor financiare - bănci, asiguratori, leasing financiar şi operational, care a generat 49% din cifra de afaceri, în timp ce serviciile de sănătate au contribuit cu 25%.

„Suntem proaspăt îmbarcaţi într-un roller coaster de mare viteză. Ţintim o creştere a veniturilor recurente din licenţe de peste şase ori faţă de anul trecut. Odată cu lansarea operaţiunilor în Statele Unite, mă aştept să consolidăm rapid structura internă şi să accelerăm expansiunea internaţională prin atragerea de noi runde de finanţare“, spune Liviu Drăgan, fondator şi CEO al companiei.

Printre companiile care s-au alăturat portofoliului de clienţi Druid în prima jumătate a anului 2020 se numără BRD Societe Generale, Garanti Bank, Libra Bank, Idea Bank, Alpha Bank, OTP Bank, OTP Leasing, Groupama Asigurări, Provident, Orange România, Orange Moldova, Carrefour, Cărtureşti, Altex, Profi, FAN Courier, Cora.

De asemenea, o serie de clienţi din 2019 au decis să-şi extindă echipele interne de asistenţi virtuali, lansând noi chatboţi care să automatizeze diverse alte procese. Printre aceştia, Banca Transilvania, Regina Maria, Asirom, Servier Pharma, eON, Dona, Orange şi Provident îşi extind permanent chatboţii dezvoltaţi pe tehnologie Druid, pentru a automatiza noi fluxuri de lucru.

Compania îşi propune să devină lider în următorii cinci ani în piaţa globală a soluţiilor conversaţionale bazate pe inteligenţă artificială.